Kā izmantot Facebook algoritmu savā labā? | Armadillo
blogs
12/06

Kā izmantot Facebook algoritmu savā labā?

Jaunākie raksti
Dalījies ar interesantu video, bet tikai pieci no Taviem draugiem uzspieda tam ‘patīk’? Ievietoji jaunu, Tavuprāt, patiešām labu profila bildi, bet tā neguva lielu atsaucību? Ievietoji jaunu ierakstu savā biznesa lapā un to neviens neredzēja? Kur ir problēma?
Ja nomāc sajūta, ka kaut kas Tava uzņēmuma sociālo tīklu dzīvē ir nogājis greizi, vēlamies ar Tevi dalīties labos jaunumos. Dodam 99% garantiju, ka ar Taviem sekotājiem viss ir kārtībā un viņi nekur nav pazuduši. Facebook algoritms izvēlas attēlot ierakstu Taviem draugiem vai lapas sekotājiem citādāk, nekā Tu to vēlies.
 
Vairāku gadu laikā kopš Facebook uzsāka savu globālo uzvaras gājienu, Marks Zukerbergs ar komandu portāla stratēģiju un tā darbības principus ir paspējis uzlabot jau vairākkārt. Facebook pastāvīgi maina savu ierakstu attēlošanas algoritmu, lai uzlabotu un pielāgotu informācijas plūsmu maksimāli lietotāja interesēm. Jaunais Facebook ierakstu attēlošanas algoritms tika ieviests pēc ASV prezidenta vēlēšanām, jo daudzi sociālā tīkla lietotāji sūdzējās par to, ka viņu laika joslā atrodas viņiem neinteresējoša, turklāt safabricēta politiskā informācija.  
Jaunākajām izmaiņām, kuras tika veiktas pavisam nesen – maija beigās, varētu būt nopietna ietekme uz Tavu vai Tavas lapas darbības efektivitāti, ja par tām vēl nezini un nezini, kā tās izmantot savā labā. 
 
Kādas izmaiņas ir ieviesis jaunais algoritms?
 
Facebook nolēma, ka ir nepieciešams vēl vairāk pielāgot ziņu plūsmu lietotāja interesēm, padarot to unikālu, par prioritāti izvēloties:
  • Cilvēkus, ar kuriem notikusi visaktīvākā interakcija jeb kuru ierakstus lietotājs ir visbiežāk komentējis, spiedis ‘like’ vai dalījies ar citiem. Šādu cilvēku ierakstus Facebook uzskatīs par lietotājam svarīgākajiem, tādēļ tie parādīsies pirmie;
  • Ierakstus, kuri ir panākuši augstu lietotāju iesaisti (arī ārpus draugu loka), jo tie tiks uzskatīti par prioritāriem ierakstiem;
  • Tēmas, par kurām lietotājs iepriekš ir izrādījis interesi (piemēram, tā var būt kulinārijas lapa, kas piedāvā mīļākā ēdiena receptes).
Jaunais algoritms novietos zemākā pozīcijā tādu lapu ierakstus, kuras piedāvās:
 
  • Spama ierakstus (nevēlami, uzbāzīgi ziņojumi, kas tiek izsūtīti masveidā ar mērķi reklamēt preci vai pakalpojumu);
  • Sākotnēji izvirzītajam mērķim neatbilstošus ierakstus (piemēram, sporta lapas, kurās runā par jaunākajām modes tendencēm) - to Facebook atpazīst pēc iesaistīto sekotāju interesēm. 
     
Kā izmaiņas var ietekmēt biznesa lapas darbību?
 
Facebook paredzējis, ka izmaiņas ir ieviestas sociālo tīklu lietotājiem, lai viņi nesaņemtu viņiem neinteresējošu, kā arī citiem neaktuālu informāciju (tas nozīmē, ka lietotājs redz ne tikai viņam aktuālus jaunumus, bet arī informāciju, kas ir sasniegusi augstu lietotāju iesaisti. Līdz ar to, portāla lietotājs saņem daudzveidīgus jaunumus, nevis dzīvo vienveidīgas informācijas ‘burbulī’).
 
 
Iepriekš Tu savā ziņu joslā redzēji jaunākos notikumus, taču tagad Tu redzi to, ko jaunais algoritms uzskata par Tev svarīgāko. Visticamāk, šādi palaidīsi garām informāciju, kuru publicē dažādas lapas un cilvēki, par kuriem ikdienā interesējies, bet Facebook neesi izrādījis interesi. Šis attiecas arī uz informāciju, kuru publicē Tu kā biznesa lapas veidotājs. Ja Tavā publicētajā saturā ar ‘like’, comment, share līdzdalību neiesaistīsies Tavi sekotāji, tad ieraksts ieņems arvien zemāku pozīciju un būs mazāk pamanāms citiem. Balstoties uz Facebook vērtēšanas sistēmu, Tavi ieraksti var pazust kopējā ierakstu gūzmā. Jaunais algoritms var būt liels izaicinājums daudzām lapām – jo mazāka iesaiste, jo lielāka iespēja, ka arī turpmāk cilvēki neiesaistīsies Tavās Facebook aktivitātēs. Taču šīs izmaiņas var pārvērst par efektu. Ja lapa saņem pietiekami lielu iesaisti, tad tā tiks ‘pacelta’ uz augšu, kas veicinās vēl lielāku lietotāju iesaisti un zīmola atpazīstamību. 
 
 
Šeit 3 soļi, kā uzvarēt jauno Facebook algoritmu:
 
  1. Pārliecinies, ka Tavs vai Tavas lapas radītais saturs ir unikāls. Jauno izmaiņu mērķis ir novērst spama (nevēlamu, uzbāzīgu ziņojumu) nokļūšanu Facebook lietotāju ziņu joslā. Pārliecinies, ka katrs Tavas lapas publicētais ieraksts ir autentisks, jo nav ieteicams publicēt vienu ierakstu vairākas reizes. 
  2. Ierobežo reklāmas rakstu publicēšanu. Samazini to, piemēram, līdz 4 ierakstiem nedēļā, tādējādi parādot Facebook algoritmam, ka Tu saviem sekotājiem ‘nespamo’. Šādas stratēģijas izmantošana padarīs Tavus ierakstus vērtīgākus.
  3. Lielākais izaicinājums šajā atjauninājumā ir lietotāju iesaistes veicināšana, pie kā ir aktīvi jāstrādā ar interaktīvām un sekotājiem interesantām metodēm un saturu. 
 
 
Izmantotie avoti:
 
https://fstoppers.com/business/tips-and-tricks-beat-facebooks-algorithms-120423  
 
http://sharpminds.agency/news/what-you-need-to-know-about-the-latest-facebook-algorithm-change  
 
 
/Elīna
Atpakaļ