Sociālo mediju pārņemšana - ko tā dod un kā to īstenot? | Armadillo
blogs
21/06

Sociālo mediju pārņemšana - ko tā dod un kā to īstenot?

Jaunākie raksti

Seko sev iecienītam zīmolam Facebook, bet pēkšņi tā vārdā publicē slavenība vai fans? Lai gan sākotnēji var šķist, ka kāds ir uzlauzis tevis iecienīto kontu, visticamāk tā ir rūpīgi plānota sociālo mediju kampaņa – lapas takeover jeb pārņemšana. 

Kas ir social media takeover? Pārņemšana ir sociālo mediju mārketinga paņēmiens, kurā sociālo mediju konts tiek uzticēts cilvēkam, kurš nav tā ierastais autors. Parasti pārņemšana tiek plānota kampaņveidīgi, neilgi kā publikāciju autoru piesaistot slavenību, zīmola vēstnesi, lapas sekotāju u.c.
 

Lai gan konta uzticēšana citam sākotnēji var likties pārdroša un riskiem pilna ideja, tā var sniegt vairākus ieguvumus:

  1. palielināt sasniegto auditoriju – pārņemšana pievērš lapai pastiprinātu uzmanību, kas palielina sasniegtās auditorijas lielumu. Gudri izvēlēts autors var sasniegt mērķauditoriju, ko iepriekš nav izdevies sasniegt. Brīdī, kad lapu pārņem izvēlētais autors, tiek piesaistīti arī viņa sekotāji.
     
  2. nostiprināt konta publikāciju autentiskumu – pārņemot kontu, jaunais autors kļūst par stāstnieku, kas uzrunā auditoriju savā, ne uzņēmuma vārdā, nostiprinot informācijas ticamību. Pārņemšanas veiksmes pamatā ir zīmola tēla spodrināšana, ko rada personiski un lasītājiem saprotami brīva stila ieraksti.
     
  3. veicināt jauno un esošo sekotāju iesaisti – pārņemšanas saturs ir atraktīvs un vērsts uz sekotāju iesaisti, tāpēc tas ir labs veids kā palielināt ne tikai jauno, bet arī esošos sekotāju aktivitāti. 

 

Kam uzticēt pārņemšanu?

To, cik veiksmīga būs pārņemšana, galvenokārt, nosaka jaunais autors. Pirms izvēlēties cilvēku, kurš kļūs par zīmola jauno balsi, svarīgi definēt sasniedzamo mērķi.

Ja vēlies sasniegt plašu auditoriju, veiksmīga var izrādīties slavenības, viedokļu līdera vai zīmola vēstneša piesaistīšana. Piemēram, šogad lielu uzmanību izraisīja animācijas giganta Disney filmas Beauty and the Beast pirmizrādes promocijas kampaņa, kurā tās aktieri pārņēma korporācijas Instagram kontu.

Savukārt iepazīstināt ar jaunu produktu vai pakalpojumu spēs nozares vai uzņēmuma profesionālis. Konta uzticēšana darbiniekam ir arī labs veids, kā demonstrēt uzņēmuma kultūru un cilvēkus, kas atrodas aiz zīmola vārda.

Ja nepieciešams uzlabot sekotāju aktivitāti, pirms kampaņas var izsludināt sekotāju konkursu, kura uzvarētājs kļūst par lapas pārņēmēju. Spilgts piemērs tam ir pasaules slavenās grupas Depeche Mode albuma Spirits promocijas kampaņa, kurā tika izvēlēti 365 fani, kas gada garumā publicē grupas oficiālajā Facebook lapā. Nupat par tās autoriem kļuva arī divi jaunieši no Daugavpils.

No kampaņas mērķa atkarīga arī sociālo mediju kanāla un komunikācijas formas izvēle. Lai gan pārņemšanu var īstenot jebkurā sociālo tīklu platformā, svarīgi noteikt kampaņas mērķauditoriju, lai izvēlētos kanālu, kurā tā atrodas. Visbiežāk pārņemšana tiek īstenota Facebook, Twitter, Instagram un Snapchat. Pārņemšanu var īstenot dažādi – veidojot teksta vai attēlu publikācijas, jautājumu un atbilžu diskusijas, tiešraides video, u.c.
 

Šeit 5 soļi, kā veiksmīgi īstenot pārņemšanu:

  1. Izveido kampaņas plānu! Definē mērķi, sasniedzamo auditoriju, uzdevumus un gaidāmos rezultātus.
     
  2. Balstoties kampaņas plānā, izvēlies piemērotāko sociālā medija kanālu un jauno lapas autoru. Vienojoties ar viņu, nosaki publikāciju satura un formas vadlīnijas.
     
  3. Parūpējies par drošību! Ja kontu pārņem ar uzņēmumu nesaistīta persona – slavenība, zīmola vēstnesis, sekotājs – jāsper papildus soļi, lai nodrošinātu tā drošību. Tam var izmantot aplikācijas, kurās pārņēmējs ievieto saturu, bet konta administrators – publicē. Šāds mehānisms ļauj arī kontrolēt publikāciju saturu. Ja kontu pārņem, piemēram, uzņēmuma darbinieks, tam var sniegt arī konta pieejas datus.
     
  4. Īsteno takeover – uzticies jaunajam lapas autoram!
     
  5. Izvērtē kampaņas rezultātus. Datu izvērtēšana noteiks kampaņas veiksmes un neveiksmes, kā arī ļaus sagatavoties kampaņām nākotnē.

 

Izmantotie avoti:

 

/Diāna

Atpakaļ