
Radoši digitālās aģentūras “Armadillo” komandu vada cilvēki, kuri tic stratēģiskai domāšanai, ilgtspējīgiem risinājumiem un nepārtrauktai izaugsmei. Un to visu sevī lieliski iemieso mūsu izpilddirektore Annemarī Šperliņa, kura veikusi nozīmīgu akadēmisko ieguldījumu komunikācijas jomā, veiksmīgi aizstāvot savu promocijas darbu par sociālo mediju ietekmētāju mārketinga komunikāciju. Viņas promocijas darbs “Ietekmētāju mārketinga komunikācija sociālajos medijos kā patērētāju uzvedības un zīmola uztveres ietekmes faktors” palīdzējis spert būtisku soli uz priekšu mārketinga stratēģiju pētniecībā, bet ne tikai – tas palīdz zīmoliem pieņemt pārdomātus lēmumus, kad runa ir par sadarbību ar ietekmētājiem.
Annemarī promocijas darba mērķis bija padziļināti izpētīt, kā ietekmētāju komunikācija sociālajos medijos ietekmē patērētāju pirkšanas lēmumu pieņemšanas procesu un kādu iespaidu tā atstāj uz zīmola uztveri. Aptaujājot 712 sociālo mediju lietotājus, Annemarī noskaidroja, ka 67,1% aptaujāto neuzticas ietekmētāju saturam un reklamētajiem produktiem. Taču 45,2% aptaujāto atzina, ka ir iegādājušies kādu produktu redzētā satura ietekmē, kamēr 70,4% veikuši tālāku ietekmētāja reklamētā produkta izpēti.
Balstoties uz pieejamiem datiem un detalizētu tirgus izpēti, Annemarī darba ietvaros izstrādāja arī ietekmētāju mārketinga komunikācijas ietekmes izvērtēšanas modeli, kas pielietojams mārketinga un zīmolu speciālistiem praksē ietekmes noteikšanai, pielāgojot to kampaņas mērķim un pieejamajiem datiem. Digitālajā komunikācijā ietekmes izvērtēšana ir sarežģīts process, jo pati komunikācija ir pastāvīgi mainīga, tradicionālās ietekmes izvērtēšanas metodes ir sarežģīti pielietojamas un patērētāju lēmumi mainās neskaitāmas reizes dienā. Turklāt ietekmes izvērtēšana ir salīdzinoši dārga attiecībā pret ieguldītajiem finanšu resursiem pašas komunikācijas organizācijā. Līdz ar to bija radusies nepieciešamība pēc viegli pielietojama komunikācijas efektivitātes izvērtēšanas modeļa.
Tāpat kā šis pētījums par ietekmētāju mārketinga komunikācijas ietekmi sniedz pienesumu nozarei, tas palīdz arī radoši digitālajai aģentūrai “Armadillo” vēl precīzāk izprast sociālo mediju auditoriju, veidot uz datiem balstītas stratēģijas un sniegt klientiem vēl mērķtiecīgākus un efektīvākus komunikācijas risinājumus.
Ar izpētes veikšanu promocijas darba ietvaros un zinātnes doktora grāda iegūšanu Annemarī ne tikai stiprina savu profesionālo profilu, bet arī iedvesmo “Armadillo” kolēģus augt personīgajā un profesionālajā jomā. Lepojamies un no sirds sveicam Annemarī ar panākumiem!